Photobucket Photobucket Follow

Ava – Estela (PL/ENG)


READ IN ENGLISH >>


Jestem chyba typowo letnią stanikomaniaczką, bo zawsze bardziej wyczekuję letnich kolekcji bieliźnianych. Zwykle jest w nich więcej kolorów i częściej pojawiają się kwiatowe nadruki, a więc rzeczy, które lubię w bieliźnie najbardziej. Od pierwszych zapowiedzi Avy na wiosnę i lato miałam ochotę na Estelę i Julietę, również dlatego, że uwielbiam kroje plunge i z pionowymi cięciami, czyli te, w których oba modele, poza wersjami półusztywnianymi, występowały.


Ava – Estela Balkonetka AV 1543 65G

Krój: Balkonetka Camelia
Rozmiary:
65 E – J
70 D – J
75 B – I
80 B – H
85 B – G
90 B – F
95 B – E
100 B – D

Kwiaty akceptuję w każdej wersji i nie jestem niechętnie nastawiona do tych na jasnych tłach, zwyczajnie mam wrażenie, że nadruk ma wtedy okazję lepiej się zaprezentować. Tu kolor podstawowy nie jest śnieżnobiały, bliżej mu do kremowego. Trochę obawiałam się, że w moim, jednak dość małym rozmiarze, kwiatów będzie mało albo rozłożą się nierównomiernie jak w mojej Cleo Mimi (jedna z misek jest zupełnie pusta, na drugiej mam jedynie strzępek róży). Niepotrzebnie, nadruk jest gęsty i piękny, zachwyca mnie chyba bardziej niż w katalogu. Na mostku znowu wisi mieniąca się kula, która pojawiła się już w recenzowanej na blogu Lucii, tym razem zawieszona pod różową kokardką. Ja chyba chciałabym jakiegoś urozmaicenia, ale na pewno może się podobać. Ciekawym elementem są ramiączka, wyjątkowo obszyte materiałem takim samym, jakim pokryte są pozostałe części. Podoba mi się ich grubość i obszycie lamówką, ale niestety, to one są jedyną skazą na dopasowaniu tego, świetnego w każdym innym aspekcie, stanika.


 






Z pary kwiatowców Julieta-Estela wybrałam najpierw Julietę w kroju push-up, a to z powodu mojego totalnego niezorientowania w kwestii Avowych rozmiarów, wydawało mi się wtedy, że push-upy prawie zawsze wypadają rozmiarowo jednakowo, niezależnie od marki. To nie było zbyt udane podejście. Julieta w tej wersji nie odpowiadała potrzebom mojego biustu, choć wydaje mi się, że małobiuściaste powinny być z tego stanika zadowolone. Przy drugim modelu miałam już za sobą jakieś doświadczenie z marką i chociaż nie miałam pewności, czy mój polski rozmiar startowy się sprawdzi, zaryzykowałam i się udało. Spotkałam mnóstwo opinii, że Ava ma duże miski, nawet o dwa rozmiary większe niż standard. Na początku testów kierowałam się tymi opiniami i zaczęłam przymierzać rozmiar 65E, ale szybko okazało się, że to nie jest zupełnie ten kierunek. Kolejne modele wybierałam więc z większymi miskami i okazało się, że najczęściej pasowało 65G. I tak też jest w przypadku Esteli, miski mieszczą się więc w moim standardzie, natomiast obwód jest niestety za luźny, od pierwszej przymiarki zapinam na najciaśniejsze haftki. Dla osób noszących 65 z przyjętym standardowo zaniżeniem rozmiaru, pewnie będzie odpowiedni, ja jednak na moje 67 cm pod biustem potrzebuję 65, które odpowiada wymiarom z tabelek. Na szczęście materiał jest gruby i wydaje się mocny, nie spodziewam się więc szybkiego rozciągnięcia i mam nadzieję, że nie będzie wymagał skracania. Dziewczynom o węższych obwodach klatki piersiowej pozostaje mieć nadzieję, że kiedyś pojawi się rozmiar 60.

Estela w wersji, którą mam, to balkonetka z dwoma pionowymi cięciami, o średniowysokim zabudowaniu i z wyższym mostkiem. Pianka jest cienka i niezbyt sztywna, ładnie się układa i jest przyjemna w noszeniu.

Mostek ma zwyczajną w tym rozmiarze szerokość i jest dość wysoki, ale w normie. Na moje potrzeby jest, tradycyjnie już, za szeroki, ale mogłabym to pisać przy prawie każdym staniku, więc dziewczynom o piersiach szerzej rozstawionych od moich na pewno nie będzie sprawiał problemów. W obwodzie nie ma bocznych usztywnień, co pewnie ucieszy wiele osób, choć ja zawsze przyjmuję je z entuzjazmem. Niestety, choć przednia część ramiączek świetnie się prezentuje i podoba mi się wizualnie, jest źródłem mojego chyba jedynego problemu z dopasowaniem Esteli. Regulacja obejmuje tylko część z tyłu, i to dość niewielką, przez co ramiączka są dla mnie zwyczajnie za długie i nawet po maksymalnym ich skróceniu, czuję, że potrzebuję jeszcze troszkę. Oczywiście to jest problem, który nie będzie dotyczył osób wyższych ode mnie albo o innych proporcjach, nie jest więc bezwzględną wadą, ale jest mi troszeczkę smutno, bo było prawie idealnie.

Kształtowanie powinno spodobać się miłośniczkom okrągłości - trudno mu cokolwiek zarzucić. Stanik nie zbiera na siłę biustu z boków, ale dla mnie nie jest to w ogóle wadą. Pod bluzką prezentuje się świetnie, z tym małym zastrzeżeniem, że kapkę odcina się górna krawędź miseczki. Szwy są za to ledwo widoczne pod ciasnym ubraniem.






Do wygody nie mam zastrzeżeń. Przy pierwszym założeniu drapały mnie jakieś niteczki w okolicy mostka, ale z czasem wszystko się ułożyło i mogłabym o Esteli zapomnieć, gdyby nie przypominały mi o niej zsuwające się ramiączka.

Wszystko jest porządnie zszyte, nie musiałam obcinać żadnych nitek, nic nie odpadło, nic nie wyskoczyło. Kremowe tło nie farbuje w praniu (oczywiście mam na myśli pranie ręczne w niskich temperaturach). Jakość na oczekiwanym poziomie, a biorąc pod uwagę cenę nieprzekraczającą 100 zł, pozostaje się tylko zachwycać.


PRZEJDŹ DO KOMENTARZY >>



ENGLISH VERSION

I'm the summer type of bra lover. I always look forward to spring/summer lingerie collections. There are more colours and floral prints and these are the things I love the most. I suppose I won't surprise you saying that I wanted Ava's Estela and Julieta since I saw the first previews. Add a cut with vertical seams, which I love in every version, and we get a summer must-have.


Ava – Estela Balkonetka AV 1543 65G

Cut: Balkonetka Camelia
Size range:
65 E – J
70 D – J
75 B – I
80 B – H
85 B – G
90 B – F
95 B – E
100 B – D

However, of the pair Julieta-Estela I chose the push up version of Julieta first. The reason was the fact that I knew nothing about Ava's sizing, and the push up seemed to be a safe option. I wasn't very succesful with this bra; it didn't provide me enough projection and I would even say that it gave me no support, and as a person with averagely-sized breasts I don't experience this often. I think it could work well for people in smaller sizes though. Since then, I've gained some experience in Ava's cuts and sizes, so when the Estela collection finally appeared in stores I didn't hesitate as previously and just ordered one size. And it worked!

The background colour is not snow-white, it's more like cream. I was a bit afraid that in my, relatively small, cup size there won't be enought of the print on the cups or it won't be distrubuted evenly like in my Cleo Mimi (one of the cups lacks the print completely and the other has a snippet of a rose on it). It turns out that it was unnecessary, the print is dense and really beautiful, I love it even more than in the promotional pictures. The center gore is decorated with the shimmering charm which is very similar to the one attached to the Ava Lucia reviewed here some time ago. I would love to see something new, but I'm sure many people will like it. The straps are quite unique, they are thicker than normally and covered with the same printed fabric as the cups and the band. I really love their width and the pink trimming, but they are the only flaw on the fit of this, great in every other aspect, bra.


 




 


I've read many opinions about Ava's sizing saying that their cups run large, even two cup sizes larger than the standard. I started testing this brand with the 65E size, but it quickly turned out that it's not the right direction. The next styles I tried had bigger cup sizes and I found out that the right one is the 65G. And this is the size that worked for me with Estela. The cups are perfect, but unfortunately, the band is rather loose on me, I'm fastening it on the tightest set of hooks. It shouldn't be a huge problem though, because the fabric is thick and seems to be very firm, so I don't expect it to stretch out too soon. If you have narrow ribcage and you need real 30/65 band, you can only wish they will start making 60 bands some day.

This time I tried the vertical seam style. It gives average coverage and has taller gore. The foam is light and is not very stiff. It feels comfy and looks like it can adapt a little bit to various breast shapes.

The gore is averagely wide and rather tall but not taller than the standard. It is too wide for my close set breasts, as usual, but I could write it about every bra, so it should be OK for those who are wider set. There is no side boning in the band which is probably good information for many of you (not for me though, I do like side boning :)). Unfortunately, although the straps look nice, they are highly impractical and are my only problem with the fit of the Estela. You can adjust them only in the back and the adjustable part is too short for me, so even though I've shortened them as much as I could, I still feel I need a little more. Obviously, it's because I'm short, so if you're taller than me or you have longer torso, it won't affect your fit. I'm just a bit sad because it was nearly perfect.

The shaping is great for those who love round breast shape. It doesn't push my breasts to the center, but I don't need this. The breasts are rounded and lifted while the effect is still very natural. It looks really nice under clothing, but the cup's edge shows a bit. The seams are virtually invisible.






The comfort is as it should be. With the first wear, the bra scratched me a little near the center gore, but it hasn't happened again since that one time. If it weren't for the straps sliding off my shoulders, I could forget about wearing this bra.

The quality is really great; there weren't any threads to cut off, nothing broke. The cream fabric stays cream after washing (of course, I mean hand washing in low temperatures). Given its price below the 100 zł, I could not be more happy with it.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak do tego doszło?! Czyli jak zmieniłam rozmiar z 75B na 65G*

Braletki na gwałt potrzebne! cz. 2. Sahaja – Iris i Juliette (PL/ENG)

Konrad – Samira push-up (PL/ENG)

Gossard – Gypsy High Apex Plunge + Deep Short (PL/ENG)

Comexim – Super Dots (PL/ENG)